Last tropical trip - Reisverslag uit Chatham, Verenigd Koninkrijk van Rico & Huda - WaarBenJij.nu Last tropical trip - Reisverslag uit Chatham, Verenigd Koninkrijk van Rico & Huda - WaarBenJij.nu

Last tropical trip

Blijf op de hoogte en volg Rico & Huda

19 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chatham

Helaas, de excursie naar de Blue Mountains is niet doorgegaan. David zijn auto was kapot, dus konden we niet gaan. In plaatst daarvan besloten we naar het vissersplaatsje Manchioneal te gaan. Manchioneal ligt op ongeveer 5 km afstand van Long Bay. Het dorpje ligt aan een baai waar het wemelt van de vissersboten en hongerige zeevogels. Het zal inmiddels ook niet meer als een complete verrassing komen dat de plaatselijke specialiteit vis is. Naast vis staat het dorp bekend om de Zeekoeien die vaak in de baai luieren. Ons avontuur zou zich echter niet aan de kust afspelen.

Tijdens onze vorige Jamaica reis hebben we samen met een Japans gezin de Reach Falls beklommen. De Reach Falls zijn een aaneenschakeling van watervallen, waar je op kunt klimmen om er vervolgens weer van af te springen om te glijden. De natuur rondom de watervallen is prachtig. Zelfs zo mooi dat het lijkt alsof de tropische planten daar geplaatst zijn door mensen. Niets is minder waar, Reach Falls is de natuur op zijn mooist. Dit wilden we dan ook graag nog eens bekijken. Na een aantal taxi's te hebben genomen vanuit Manchioneal, kwamen we aan bij een rasta dorpje. De rasta die ons vorige keer had begeleid, zat onder een boom een jointje te roken. Hij herkende ons en samen met Rasta Renee, gingen we op weg naar de rivier. In de dagen voor ons waterval avontuur had het flink geregend, waardoor de stroming erg sterk was. Het werd een stevige klim en klauter partij, maar onze inspanningen werden beloond met de aanblik van de prachtige natuur om ons heen. Deze leuke dag hebben we afgesloten met, jawel, een lekker vers visje in Manchioneal. Minpuntje van deze trip waren de vele muggenbulten waar we mee thuis kwamen.

Dit was ook gelijk ons laatste avontuur. Op dit moment zijn we in Montego Bay, van waaruit we terug naar Nederland vliegen. Het was weer een onvergetelijke reis vol met hoogtepunten. Jamaica zal voor altijd in ons hart zijn en naar haar muziek zullen we altijd blijven luisteren.

Huda en ik willen iedereen bedanken voor het lezen. Wij beginnen vast met dromen over een volgende reis.

Blessed love from Jamaica!