One more ride through paradise - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Rico & Huda - WaarBenJij.nu One more ride through paradise - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Rico & Huda - WaarBenJij.nu

One more ride through paradise

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico & Huda

02 April 2017 | Colombia, Bogota

Onze tijd op het tropische eiland San Andres is voorbij gevlogen. Iedere ochtend werden we begroet door een stralende zon, zodat we de dag direct op een heerlijke manier konden beginnen. De wijk waarin ons appartement gevestigd is heet Elsy Bar en bevind zich aan de Zuid-Oost kant van het eiland. Het is een Creoolse wijk waar de meeste mensen Engels spreken. Voor ieder huis staan speakers waar flink gebruik van wordt gemaakt. Overal hoor je reggae, wat onwijs bijdraagt aan de Caribische sfeer. Het openbaar vervoer op het eiland werkt vrij goed. Kleine busje rijden af en aan en je kunt opstappen waar je maar wilt. Dagelijks pakten we vroeg de bus om naar de verschillende stranden te gaan of om iets te eten in de stad. San Andres heeft maar één echte stad en daar is het vaak hectisch. Overal zie je scooters, motoren en busjes rijden, terwijl de hitte geen kant op kan. In het centrum zijn veel winkeltjes en ook de stad heeft een mooi strand. Vanwege de drukte en de hitte zijn we nooit lang in het centrum gebleven.

Tijdens onze laatste dag op het eiland hebben we een scooter gehuurd. Hiermee hebben werkelijk iedere uithoek van het eiland gezien en enorm genoten van de natuur. Onderweg kwamen we langs de grot van de beroemde piraat Captain Henry Morgan. Morgan's Cave, zoals deze logischer wijs genoemd werd, was in de periode waarin de piraat het Caribische gebied onveilig maakte een plek waar schatten werden verstopt. Nu is het een soort park. En ik kan jullie vertellen dat het zo weinig indrukwekkend is, dat we er een beetje om moesten lachen. Het enige wat authentiek is in het park was de grot zelf. En zelfs daar hebben ze plastic piraten poppen en kunststof schatkisten in gezet. De grot was niet erg groot en stond vol water. De rest van het park bestond uit poppen en bootjes. Daarnaast kregen we nog een slome versie van een volksdans te zien. Erg leuk geprobeerd allemaal, maar niet ons ding. Het leuke van het rondrijden met een scooter is dat je de kans krijgt om nieuwe plekken te ontdekken waar geen mens komt. Prachtige mangroven strandjes, rotsen en baaien. We hebben ons verblijf 's avonds afgesloten met een heerlijke maaltijd van Creoolse garnalen.

Helaas is er dan toch een einde gekomen aan onze tweede reis door Colombia. Gisteren zijn we geland in Bogota, van waaruit ik nu dit verhaal schrijf. Vanavond brengt Lufthansa ons via Frankfurt terug naar Schiphol. Het was weer een geweldig avontuur. Deze reis had zoveel diversiteit en verrassingen. De stad Medellin met zijn indrukwekkende ligging en kabelbaan, de prachtige jungle van Rio Claro en het heerlijke San Andres. Het land waarin magie en realiteit soms door elkaar lijken te lopen heeft ons wederom betoverd. We sluiten deze reis af met een meer dan voldaan gevoel en kijken uit naar het weerzien van onze katten op de boerderij.

Bedankt allemaal voor het lezen van mijn reisverslagen. Zoals altijd kijken we alweer uit naar de volgende reis. Waar deze naartoe gaat is onbekend, maar zeker is dat we deze weer samen zullen beleven.

Tot het volgende avontuur!