Reizen door Jamaica en een tropische verrassing - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Rico & Huda - WaarBenJij.nu Reizen door Jamaica en een tropische verrassing - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Rico & Huda - WaarBenJij.nu

Reizen door Jamaica en een tropische verrassing

Door: Tropicaltrippin

Blijf op de hoogte en volg Rico & Huda

10 September 2011 | Jamaica, Kingston

Hallo allemaal,

Vanuit een tropisch Jamaica geef ik jullie weer even een update van onze avonturen. We hebben namelijk weer veel beleefd sinds ons laatste verslag. Laten we beginnen in Negril, waar we tijdens het laatste reisverslag waren gebleven. Na een dag of 6 luieren op het strand besloten we dat het tijd werd om weer verder te trekken. Al snel kwamen we er achter dat de manier van transport hier anders is dan in andere landen waar we zijn geweest. In plaatst van reizen van plaats naar plaats in een grote bus, gaat hier alles per route taxi. De route taxi is een auto of busje die van de ene plaats naar de andere gaat en onderweg mensen oppikt. Het is soms fysiek best wel zwaar, omdat de auto's zo vol mogelijk worden gepropt en je vaker dan niet erg oncomfortabel komt te zitten. We wilden van Negril naar het dorpje Treasure Beach reizen en dit zou betekenen dat we onderweg drie keer zouden moeten overstappen. Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat dit me erg goed is bevallen. We werden een aantal malen in de middel of nowhere afgezet en dan moesten we weer een tijdje wachten voordat er een taxi voorbij kwam die in de richting van onze bestemming ging. Het is best wel spannend en uitdagend om op deze manier door het land te reizen. Kortom erg leuk voor een ervaren reiziger.

Treasure Beach is een prachtig klein plaatsje met een mooi strandje waar allerlei visserbootjes liggen. Het grote verschil tussen deze plaats en Negril is naast de omvang het feit dat je hier niet lastig wordt gevallen door mensen die je van alles willen verkopen. Hier vonden we een guesthouse met een prachtige tuin en een mooi uitzicht over de bergen. De natuur rondom Treasure Beach is iets minder weelderig dan in de andere gebieden van het eiland. De reden hiervoor is dat de meeste regen wordt tegen gehouden door de bergketen die het plaatsje omringt. We zijn drie dagen in Treasure Beach gebleven en hebben een aantal leuke excursies gedaan vanuit het plaatsje. De eerste dag zijn we de Black River opgevaren. Hier zie naast diverse vogels een aantal enorme krokodillen. Deze laatste zijn kennenlijk zo aan mensen gewend dat ze gewoon naast je boot komen zwemmen. Na de nodige National Geographic taferelen zijn we naar de Pelican Bar gevaren. Pelican Bar is een barretje die op 1 km afstand van de kust ligt op een zandplaat midden in de zee. Het was daar ontzettend gezellig en we hebben erg gelachen met de Jamaicanen die daar rondhingen. Ook hebben we daar een heerlijk vers visje gegeten (hoogtepunt!). Onze tweede excursie ging naar de Y.S. Falls, een prachtige waterval. Deze waterval is gelegen in een mooi bosrijk gebied dat een beetje doet denken aan de setting van de film Jurassic Park. Het leuke aan de waterval is dat hij over verschillende plateaus gaat en op een aantal van deze plateaus zijn poelen waar je in kunt zwemmen. Doordat de zon langs de toppen van de bomen in de watervallen schijnt krijg je een prachtig effect. Met een touw kun vanuit de bomen rakelings langs de watervallen slingeren en jezelf in de diepte laten vallen. Dit gaf mij echt een enorme kick. Nadat we klaar waren met zwemmen en wandelen, heb ik Huda meegenomen naar een plateau onder de watervallen en heb ik haar gevraagd of ze met mij wilde trouwen. Huda was helemaal geschokt en gleed nog net niet van het plateau af. Dit had ze totaal niet verwacht.Gelukkig zei ze ja! We zijn nu twee jaar bij elkaar en we houden ontzettend veel van elkaar. De datum staat nog niet vast, maar zeker is dat we met elkaar gaan trouwen.

Na deze prachtige dag besloten we dat de volgende ochtend weer verder gingen trekken. Onze volgende bestemming zou Kingston moeten worden. In ons hostel in Treasure Beach hebben we Till leren kennen. Till is een Duitse computer programmeur met een bijpassend uiterlijk. Till houdt ontzettend van sigaretten. Dit komt omdat Tille een beetje gestresst is. Zodra hij moeilijk door zijn brilletje begint te kijken steekt hij een sigarret op. Hij begint dan zo fanatiek te paffen dat hij er zelfs geluiden bij maakt. Till rookt de hele dag. Behalve deze nicotine handicap is Till een prima Duitser die toevallig ook richting Kingston wilde gaan. Samen met Till zijn we het openbaar vervoer van Jamaica wederom te lijf gegaan en na 4 uren en een flink aantal sigaretten voor Till, kwamen we aan in de hoofdstad van Jamaica. In mijn volgende verhaal zal ik hier meer over vertellen.

Allemaal ontzettend bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

• 10 September 2011 - 17:50

Opa En Oma:

We zijn blij verrast te vernemen, dat je Huda ten huwelijk hebt gevraagd.
    Jullie passen goed bij elkaar en Huda was al helemaal opgenomen in onze familie.
    Romantisch om haar in Jamaica dit aanzoek te doen.
    Groet opa en oma.

• 12 September 2011 - 07:07

Stef En Ida:

Wat een romantische vakantie zeg!!
    Prachtige foto,s
    We zijn blij verrast met het aanzoek dat je Huda hebt gedaan!!!!!!!!!!!!
    Ik had het eigelijk wel een beetje verwacht!
    We zijn heel erg blij voor jullie,en ik in het bijzonder met zo,n leuke en mooie schoondochter!!!!Biggie Brassas